Not seeing a Scroll to Top Button? Go to our FAQ page for more info.
 Image and video hosting by TinyPic  Image and video hosting by TinyPic  Image and video hosting by TinyPic  Image and video hosting by TinyPic  Image and video hosting by TinyPic

dinsdag 9 december 2014

Reclames die echt indruk maken

Ze komen op het verkeerde moment in een film, zorgen voor ophoud als je op youtube wil kijken en ze zorgen voor irritante liedjes in je hoofd. Reclames roepen nou eenmaal niet de meest positieve reacties op. En laten we het dan vooral niet hebben over die reclames waarin veel te mooie gladde benen nog een keer geschoren worden, of de reclames waarbij de stem zo goed synchroon loopt met de bewegingen van de mond.
Maar toch kom je af en toe een reclame tegen die écht indruk maakt. Ik heb het dan niet over reclames over wasmiddelen of aanbiedingen van de week. Dit zijn geen reclames van een paar seconden die voor irritante liedjes zorgen. Dit zijn reclames die wat met je doen, die je raken en zorgen voor emotie. 
In dit artikel deel ik een paar reclames die ik persoonlijk heel sterk vind en die bij mij een echte indruk (hebben) gemaakt.


Ik begin het merk John Lewis. Ik heb twee reclames uitgekozen die speciaal voor kerst zijn gemaakt. En wat zijn ze toch mooi. Deze reclames zijn echt hartverwarmend. Ik ben iemand die heel snel emotioneel word en bij deze reclames kan ik het ook niet inhouden. Ik vind ze allebei om bij weg te smelten maar vooral de eerste is vind ik zo ontzettend mooi. Voor mij ook heel persoonlijk, ik herken hier heel erg mezelf in terug.



De volgende reclame kwam ik een keer tegen toen ik op youtube aan het kijken was. Dit was zo'n reclame die je normaal overslaat maar deze was het echt waard om af te kijken. Het is een reclame van Lululemon. Die naam zegt me eigenlijk niks, maar de reclame maakt écht indruk. Het is een reactie op onszelf. Het gaat erover dat je niet alleen op je schermpje moet kijken, maar de levende dingen ook mee moet maken. En dat je af en toe even adem mag halen. Een prachtige boodschap die met mooie woorden wordt overgebracht. Ik denk dat dit een reclame die iedereen aan het denken zet. Ik vind hem heel sterk en hij is bij mij echt binnengekomen.


De volgende reclame is van het merk Always. De reclame heet #LikeAGirl. Ook deze reclame is heel sterk. Ze maken hier een statement. Als je iets 'als een meisje' doet, dan hoeft dat geen belediging te zijn. Ze geven hier de vrouwen een echte boost, iets 'als een meisje doen' betekent ook dat je iets met kracht doet, iets met ambitie en precies zo zoals een man het ook zou doen.


Dan heb je natuurlijk de reclames van Dove. De reclames die vrouwen laten zien dat elke vrouw mooi is. Iedereen is mooi, welke huidskleur, lengte of vorm je hebt. Een prachtige boodschap in onze maatschappij. Een paar weken geleden kwam ik een reclame tegen van een experiment dat ze hebben uitgevoerd. Ook dit gaat over schoonheid en hoe je over jezelf denkt. Ze hebben dit experiment met een aantal moeders en dochters uitgevoerd. Met de resultaten hiervan hebben ze een prachtig stukje in elkaar gezet.


De laatste reclame die ik in dit artikel laat zien is er eentje van Coca Cola. Deze reclames vind ik heel erg mooi gemaakt en ziet er gewoon geweldig uit. Ik denk dat ik met veel toch deze mening deel. Hieronder staat een filmpje van een aantal reclames van de die achter elkaar worden afgespeeld. Dit zijn de reclames van de ijsberen.


Dit waren zes reclames die ik persoonlijk heel erg leuk vindt! Ik vind vooral de reclames met een echte boodschap erin heel erg mooi. Mis ik er eentje of weet je nog een die ik echt nog moet zien, laat het vooral weten in de reacties!

Lisa













Geen opmerkingen:

Een reactie posten