Not seeing a Scroll to Top Button? Go to our FAQ page for more info.
 Image and video hosting by TinyPic  Image and video hosting by TinyPic  Image and video hosting by TinyPic  Image and video hosting by TinyPic  Image and video hosting by TinyPic

maandag 19 januari 2015

Schijn bedriegt

Persoonlijk ben ik iemand die mensen wel snel doorheeft. Daarmee bedoel ik dat ik snel zie hoe iemand qua karakter echt in elkaar zit. De eerste indruk heeft natuurlijk een grote invloed. Ik heb er ook weleens naast gezeten, de persoon was toch wat aardiger dan dat ik in eerste instantie gedacht had. Of andersom, de persoon was toch niet die vriendelijke lach bij de eerste ontmoeting. Een eerste indruk kan veranderen en natuurlijk heb je daar je eigen mening over. Maar het is niet eerlijk om je mening klaar te hebben liggen over iemand zonder dat je die persoon de kans heeft gehad om een eerste indruk te geven.


Je innerlijk, daar gaat het om. Een cliché gezegde, maar eigenlijk zegt je uiterlijk of je loopje helemaal niet zoveel. Het past misschien bij een beeld dat je van iemand hebt en misschien heb je ook wel gelijk in wat je denkt, maar toch hoeft het niet altijd zo te zijn. Mensen hebben niet altijd het karakter wat past bij het uiterlijk dat ze hebben. Vaak misschien wel, maar niet altijd. Mensen krijgen toch meestal al een indruk van je om hoe je eruit ziet en ik snap ook heel goed dat dat heel moeilijk is om 'uit' te zetten. Totdat je het zelf een keer meemaakt.


Onderstaande foto's horen bij een project van GSR; een bedrijf over veiligheid. Op alle drie de plaatjes staat éen persoon die gevaarlijk is. Zoek deze persoon eruit. 


Het laatste vriendje op de vierde rij.

De tweede loodgieter op de laatste rij.

De eerste student op de vierde rij.


Deze campagne is opgericht om te laten zien dat je niet op uiterlijk af kunt gaan. In mijn ogen een hele sterke campagne. Hij dringt echt even tot je door, want ook mijn ogen gaan toch eerst naar degene die het meest opvalt. 
Dit zijn natuurlijk voorbeelden voor het bedrijf wat draait om veiligheid Een vriendje met een geweer, een loodgieter met een bom, natuurlijk allemaal wat heftige gevallen. Toch laat dit je wel inzien dat mensen niet altijd zijn wie je denkt dat ze zijn. Deze campagne kun je op twee manieren bekijken. De meest onschuldig lijkende mensen kunnen heel gevaarlijk zijn. Maar ook opvallende mensen, ruige types, mensen die gauw een slecht oordeel krijgen, kunnen gewoon zijn zoals jij. 

Ik hou er niet zo van als mensen meteen hun mening over iemand klaar hebben liggen. In het begin zei ik dat ik iemand ben die mensen snel doorheeft. Dat betekent niet dat ik meteen mijn mening klaar heb liggen. Voor mij is het belangrijk hoe mensen met kleine dingen omgaan. Ik ben iemand die let op die kleine dingen. Ik vind het bijvoorbeeld belangrijk hoe je omgaat met iemand die je voor laat gaan in de kassarij. Ik denk dat dat een heel groot deel van je karakter bepaalt.

Ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden! Mij spreekt deze campagne in ieder geval heel erg aan! 

1 opmerking: